Deze techniek kan gebruikt worden voor scheuren en zelfs gaten in kunststof carrosseriedelen. Het is een technologie waarbij de te repareren kunststof verhit wordt, en door toevoeging van een lasdraad van hetzelfde materiaal het geheel aan elkaar gelast wordt en dit alles zonder verlies aan sterkte. Elke kunststofsoort heeft een eigen smelt temperatuur. Afhankelijk van deze temperatuur en de dikte van het materiaal, wordt gekozen voor de juiste lasapparatuur.
Indien de kunststof niet gelast kan worden kan een andere reparatietechniek worden toegepast. RETO kan elke soort kunststof repareren.
Voor een kunststof soort die niet te lassen is, maken wij gebruik van hotmelt. Hierbij wordt een kunststof door middel van hoge temperatuur samengevoegd met het te repareren materiaal, ondanks het gebruik van 2 verschillende soorten kunststof, ontstaat er toch een sterke verbinding, die vele malen sterker is dan bijvoorbeeld 2-componenten verlijming waarbij geen gebruik wordt gemaakt van hitte.
Bij deze techniek wordt gebruik gemaakt van lamineerharsen en gietharsen.
Deze reparatie komt tot stand door met lamineerharsen de binnenzijde opnieuw op te bouwen, en vervolgens de voorzijde af te werken met een kunststofhars.
Na iedere reparatie zal er een verbinding tot stand zijn gekomen, die voldoet aan alle eisen voor verdere verwerking van de kunststofdelen.
Deze verdere verwerking nemen wij niet voor onze rekening, ook het demonteren moet vooraf gebeuren.